Thursday, February 7, 2019


ქართული ენისა და ლიტერატურის წრე იწყებს მუშაობას
            2019 წლის 8 თებერვალს ნერგეეთის საჯარო სკოლაში  მუშაობას იწყებს  ქართული ენისა და ლიტერატურის წრე „ცოდნის  წყარო“
 წრეში გაერთიანებული არიან სკოლის მე-3 კლასის მოსწავლეები. წრის ხელმძღვანელია  ნერგეეთის საჯარო სკოლის  დაწყებითი კლასის მასწავლებელი ელზა ტაბეშაძე.
საწრეო მუშაობის პროგრამა
წრის დასახელება: „ცოდნის  წყარო“.
წრის  ხელმძღვანელი: ბაღდათის  მუნიციპალიტეტის სოფელ ნერგეეთის საჯარო სკოლის დაწყებითი კლასის მასწავლებელი ელზა ტაბეშაძე.
მიზნობრივი ჯგუფი: ნერგეეთის საჯარო სკოლის III კლასი.
წრის მუშაობის მიზანი: მოსწავლეთა  ცოდნისა და  შემოქმედებითი უნარ-ჩვევების განვითარება ეროვნული  სასწავლო  გეგმის  მიხედვით
(III.2  III. 3   III.4  III.  7   III. 8)
Mmoswvleebi SeZleben  literatrul  teqstebis  mosmenas, gagebas da  maTi Sinaarsis gadmocemas.
მოსწავლე შეძლებს ძირითად ენობრივ გრამატიკული საშვალებების  სათანადოდ გამოყენებას.
მოსწავლე  თავისუფლად წაიკითხავს ნაცნობ და უცნობ სიტყვებს, სიტყვათა ჩამონათვალში თავისუფლად მოიძიებს მასწავლებლის მიერ  წაკითხულ ნაცნობ და უცნობ სიტყვებს.
მოსწავლე შეძლებს  სხვადასხვა  სახის  საინფორმაციო ხასიათის ტექსტში ინფორმაციის მოძიებას და  გაგებას.
მოსწავლე შეძლებს  ლიტერატორული ტექსტის  მიმართ  საკუთარი  დამოკიდებულების გამოხატვას.
მოსწავლე შეძლებს  კითხვის მარტივი  სტრატეგიის გამოყენებას.
მოსწავლე შეძლებს  მცირე ზომის  ტექსტის  დამოუკიდებლად  შექმნას და  აზრის გასაგებად  ჩამოყალიბებას.
მოსწავლე შეძლებს   ტექსტის  ჩასწორებას  მარტივი ხერხების  გამოყენებით.
მოკლე მიმოხილვა: წრის მუშაობის ფარგლებში მოსწავლეები  წაიკითხავენ მცირე ზომის მოთხრობებს, გამოხატავენ წაკითხულის,  მოსმენისა და დანახულის  შესახებ საკუთარ მოსაზრებას ზეპირად და წერილობით, შეეცდებიან საკუთარი ემოციისა და  განცდების თამამად გადმოცემას მოსმენის  შესახებ  განივითარებენ  შემოქმედებით უნარებს, დაწერენ მცირე ზომის თხზულებებს. ანდაზების მიხედვით, შექმნიან  მცირე ზომის  მხატრულ ტექსტებს (იგავი, მოთხრობა, ლექსი.....) მოსწავლეები ეპიზოდის  მიხედვით ამოიცნობენ პერსონაჟთა  ხასიათებს და  წერილობით გადმოსცემენ საკუთარ ემოციას. შექმნიან  პორტრეტებს, პეიზაჟებს, ჩანახატებს, დაწერენ წერილებს.
 წრის  მუშაობის  ხანგრძლივობა 2018-2019 სასწავლო წლის  II სემესტრი  17 შეხვედრა, თითოეული შეხვედრის  ხანგრძლივობა ერთი საათი.


თვე და
რიცხვი
          თემა

                         მიზანი
                            აქტივობა
რესურსი
1
08.02.2019წ
მ წრის სამუშაო
   პროგრამის გაცნობა
სემესტრის განმავლობაში სამუშაო
თემებისა და მოსალოდნელი
შედეგების  გაცნობა.
მინილექცია,დიალოგი,იდეების გაზიარება
ფურცლები,ფლიფჩარტი,
მარკერები
2
15.02.2019წ
    სათაური და ტექსტი
მოსწავლეები დააკვირდებიან
სათაურისა და  ტექსტის
 მოსალოდნელი  შინაარსის
ურთიერთმიმართებას
წაიკითხავენ რემდენიმე მცირე ზომის  მოთხრობის სათაურს,წინასწარ გამოთქვამენ ვარაუდს, რის  შესახებ შეიძლბა იყოს ტექსტი
შერჩეული სათაურის მიხედვით შექმნიან სხვადასხვა ჟანრის ტექსტებს.
საბავშვო მოთხრობები,
იგავები,ლექსები,ფურცლები,
მარკერები,კალმები
3
2  22.02.2019წ
   ჯანსუღ ნიქაბაძის
„ჩვენი დედასაქარ-
თველო“ სახელთა
წარმოქმნა (გეოგრა-
ფიული და ადამი-ანთა წარმომავლო-
ბის სახელები)
პრაქტიკულად.

მოსწავლეები პოეტურ ტექსტს
აღიქვამენ და გაიაზრებენ.წაიკი-
თხავენ გამომეტყველებით,
შესწავლილ  ლიტერატურულ ნაწარმოებთა შორის გაავლებენ პარალელს. განუვითარდებათ  ლოგიკური აზროვნება, დააკვირდებიან  სიტყვის სემანტიკას.
მოსწავლეები წაიკითხავენ და გაანალიზებენ
ტექსტს,იმსჯელებენ და დაასაბუთებენ თავიანთ აზრს. დააკავშირებენ ერთმანეთთან სხვადასხვა ჟანრის ნაწარმოებებს (ლექსი,მოთხრობა)გაავლებენ მათ შორის პარალელს.აკვირდებიან  გეოგრაფიულსა და ადამიანთა  წარმომავლობის  სახელებს და 
პრაქტიკულად იყენებენ  მათ  მეტყველებაში.
ფურცლები, მარკები,კალმები








4










5
01.03.2019 წ










1  15.03.2019წ
    ჯერ მტერი, მერე
  მოკეთე(ალექსანდრე
  მირიანაშვილი)სიტ-
 ყვის სემანტიკა (არსებით, სახელისა
და ზმნის რაობა მათი კითხვები)




ჯადოსნური  სიტყვა
(ვ.ოსეევას მიხედვით)
ზმნის რიცხვი

წაიკითხავენ ტექსტს,დაასაბუთებენ
საკუთარ აზრს გაიმდიდრებენ
საკუთარ მარაგს.გამოუმუშავდებათ
ორთოთეპიული და ორთოგრაფიული ჩვევები. დააკვირდებიან ზმნის რაობას და მის კითხვებს.





მოსწავლეები  შეძლებენ ტექსტის
კითხვას და ანალიზს.
დაეუფლებიან კითხვის მარტივ
სტრატეგიებს დაასაბუთებენ საკუთარ აზრს,შეძლებენ რთული სიტყვების  მართლწერას,დააკვირდე
ბიან ზმნის  რიცხვს.

მოსწავლეები წაიკითხავენ, გაანალიზებენ ლიტერატურულ  ტექსტს, გადმოსცემენ შინაარსს. გააკეთებენ დასკვნებს, დაასაბუთებენ თავის აზრს. დაეუფლებიან
ორთოთეპიისა და ორთოგრაფიულ ჩვევებს.






მოსწავლეები წაიკითხავენ და გაანალიზებენ
ტექსტს.იმუშავებენ  ინდივიდუალურად, ჯგუფურად,წყვილებში.
გაანალიზებენ ტექსტს. იმუშავებენ ინდივიდუალურად, ჯგუფურად,წყვილებში
მარკები,    ფურცლები, კალმები,ფურცლები
 ფურცლები, კალმები  
ფურცლები,კალმები,
მარკერები







ფურცლები, კალმები

6










7








8









9











10









11











12








13









14
















15










16









17
22.03.2019წ










29.03.2019წ








05.04.2019წ









12.04.2019წ











19.04.2019წ









03.05.2019წ











10.05.2019წ








 17.05.2019წ









24.05.2019წ
















31.05.2019წ










07.06.2019წ









14.06.2019წ
    პერსონაჟის დახასიათების
ხერხები,სინონიმები








  შთაბეჭდილება
 ლექსით.
  ანტონიმები






 წაკითხულის გააზრება







 
  „ფიცი“
ოტია იოსელიანის
რიცხვითი სახელი









„ჭრიჭინა და
ჭიანჭველა“
ივანე კრილოვის ფრაზეოლოგიზმები,
სასვენი ნიშნები
(ბრჭყალები)


  

ანდაზა











ლიტერატორული
      ზღაპარი
სულიერი  და უსულო არსებითი
სახელები




    „მაისი“
კოლაუ ნადირაძის
მარტივი დარგობრივი და
მხატრული ტექსტები




წაკითხულის  დაკავშირება
ილუსტრაციასთან
ნ.დუმბაძის
„შემოდგომის
სურათი“ არსებითი
სახელი.










„თამარ მეფე“
ი.გოგებაშვილის
ზედსართავი სახელი:კითხვა
როგორი?






საბავშვო ბიბლიოთეკა.
ბიბლიოთეკით სარგებლობის
წესები.“მეფე მწიგნობარი“
შ.ბადრიძის



შემაჯამებელი
მუშაობა




ამოიცნობენ, როგორ შეიძლება ამოიცნონ პერსონაჟის თვისებები
ტექსტში,დააკვირდებიან ამოცნობის ხერხებს,რა იძლევა სახასიათო თვისებების წარმოჩენის
საშუალებას, დიალოგი, სხვა  პერსონაჟი ავტორისეული შეფასება თუ სხვა.



ლექსის ანალიზი, განწყობის ამოცნობა,ემოციური ზემოქმედებისა და  შთაბეჭდილების გაცნობა





ისწვლიან,ტექსტის გააზრებისთვის
საჭირო  კითხვების დასმას,
ყურადღებას მიაქცევენ კითხვების  ფორმულირებას






შეძლებენ  ლიტერატურული ტექსტის კითხვას  და ანალიზს.
ტექსტის  მონაკვეთებიდან დაყოფა და დასათაურება. რაოდენობითი
რიცხვითი სახელის  გაცნობა.
პრაქტიკული სტილისტიკის საკითხების (რიცხვითი სახელისა
და არსებითი სახელის რიცხვში შეთანხმება) დაუფლება.



-მხატრული ტექსტის  კითხვა
და ანალიზი.
-ლიტერატორული პერსონაჟების მარტივი დასახელება. შინაარსის წერილობით გადმოცემა.
ფრაზეოლოგიზმებზე  დაკვირვება.




ანდაზის როლისა და დანიშნულების გაცნობა.ანდაზების
წარმომავლობაზე დაკვირვება.









გაეცნობიან ლიტერატორულ
ზღაპრის  ნიმუშებს გამოიკვლევენ რა საერთო აქვს მას ხალხურ ზღაპართან





-ბუნების მოვლენებზე დაკირვება.
-პოეტური ტექსტის აღქმა
-მხატრულ სახეებზე დაკვირვება
-ერთსა და იმავე თემაზე მხატრული და დარგობრივი ტექსტების შექმნა.




-პოეტური ტექსტის აღქმა
-მხატვრულ სახეებზე დაკვირვება
-წაკითხულის დაკავშირება ილუსტრაციასთან,ლიტერატურულ
და ფერწერულ ნაწარმოებებს შორის პარალელების  გავლება სიტყვათა
დაჯგუფება ენობრივ გრამატიკული
ნიშნების მიხედვით.









-სტატიის კითხვა და ანალიზი
-ადრე შესწავლილ მასალასთან პარალელის გავლება.
-თამარ მეფის შესახებ მარტივი საგანმანათლებლო ინფორმაციის მიწოდება და შეჯამება ზედსართავი სახელის რაობის
გაცნობა.



სტატიის კითხვა და ანალიზი
დავით აღმაშენებლის შესახებ
მარტივი საგანმანათლებო ინფორმაციის მიწოდება.კითხვის მარტივი სტრატეგიების  დაუფლება. ტექსტის არსებითი ენობრივი  გრამატიკული ნიშნების
ამოცნობა.


წრის მუშაობის შედეგების
შეჯამება




დაახასიათებენ მხატრული ტექსტის პერსონაჟს,წერილობით გამოთქვამენ აზრს სახის  შექმნის  ხერხებზე.დაწერენ მსგავსი  მნიშვნელობის მქონე სიტყვებს.







წაიკითხავენ  თავიანთი სურვილით შერჩეულ
რამდენიმე ლექსს,დაწერენ მისგან მიღებულ შთაბეჭდილებას,ისაუბრებენ მთავარ  სათქმელისა და ავტორის მიზანდასახულობაზე.დაწერენ  საპირისპირო
 მნიშვნელობის მქონე  სიტყვებს


დაწერენ ტექსტის გააზრების ნიმუშებს,ახსნიან რა მიზნით დაისვა თითოეული კითხვა და კონკრეტულად რის გააზრებაში დაეხმარებათ ესა თუ ის  კითხვა






-მოსწავლე კითხულობს და აანალიზებს ლიტერატორულ ტექსტს.
-ყოფს ტექსტს მონაკვეთებად და ასაბუთებს.
-ეცნობა  რაოდენობით რიცხვით სახელს








-მოსწავლე კითხულობს და აანალიზებს ლიტერატორულ ტექსტს.
-მარტივად  ახასიათებს  ლიტერატორულ
პერსონაჟებს და  ასაბუთებს თავის აზრებს.






წაიკითხავენ, გააზიარებენ სხვადსხვა
ანდაზის ნიმუშებს.სასურველი ნიმუშების მიხედვით დაწერენ  მცირე ზომის პატარა თხზულებას.








დაწერენ მცირე ზომის ზღაპრებს,შერჩეული პერსონაჟების მიხედვით წინასწარ შეარჩევენ თემასა და იდეას შეადარებენ და შეაფასებენ ერთმანეთის ნაშრომებს.ტექსტიდან ამოწერენ
სულიერ და  უსულო არსებით სახელს.




მოსწავლეები დააკვირდებიან ბუნების
მოვლენებს და აღწერენ, მათ დააკვირდებიან მხატრულ სახეებს (ეპითეტი,მეტაფორა,შედარებ-ტერმინის  მიწოდების გარეშ). შეადგენენ  მარტივ მხატრულ ტექსტს დახატავენ (მხატრულად გააფორმებენ ტექსტს, ქმნიან ილუსტრაციებს)



მოსწავლეები წაიკითხვენ და გაანალიზებენ ერთსა და იმავე თემაზე შექმნილ ლიტერატურულისა და ფერწერულ  ნაწარმოებებს, გაავლებენ პარალელებს მათ შორის. წაკითხულ-ნაწარმოების  მიხედვით თავადაც  შექმნიან ილუსტრაციას.იმუშავებენ
 ინდივიდუალურად და
წყვილებში. დააჯგუფებენ არსებით სახელებს რიცხვის მიხედვით








მოსწავლეები წაიკითხავენ და გაანალიზებენ ტექსტს.შეაჯამებენ  საგანმანათლებლო ინფორმაციას და გააკეთებენ დასკვნებს,
მოსწავლეები  გაეცნობიან  ზედსართავი სახელის რაობასა და მის კითხვებს.






მოსწავლეები წაიკითხავენ და გაანალიზებენ
ტექსტს. შეაჯამებენ საგანმანათლებო ინფორმაციას,გააკეთებენ დასკვნებს,დაასაბუთებენ  თავიანთ აზრს. გაეცნობიან სასკოლო ბიბლიოთეკით  სარგებლობის წესებს.




მოსწავლეები გაიხსენებენ ყველაზე  სამახსოვრო თემებსა და საკითხებს.შთაბეჭდილებებს გადმოცემენ წერილობით,სურვილის შემთხვევაში
დიდ ფორმატზე
ფურცლები, მარკები,კალმებიფურცლები, მარკები,კალმებიფურცლები, მარკები,კალმებიფურცელიფფფფფფფურცლები, მარკები,   
წიგნები,კალმები,
ფურცლები.








ლეპტოპი,ფურცლები,
კალმები,ინტერნეტით
მოძიებული ვიდეომასალები.






კალმები,ფურცლები.









კალმები,ფურცლები.











კალმები,ფურცლები.









კალმები,წიგნები,ფურცლები,
მარკერები,ფლიფჩარტი










მარკერები,კალმები,
ავტორთა კრებულები







ფურცლები,ფანქრები,
კალმები.








ფურცლები,კალმები.
















ფურცლები,კალმები.










ფურცლები,კალმები.









ფლიფჩარტი,ფურცლები,
მარკერები,კალმები



No comments:

Post a Comment