Thursday, May 9, 2019


სსიპ ბაღდათის მუნიციპალიტეტი სოფელ ნერგეეთის საჯარო  სკოლის დაწყებითი საფეხურის მასწავლებლის   ელზა ტაბეშაძის ისტის გამოყენება საგაკვეთილო პროცესში.
გაკვეთილის  გეგმა
(გაკვეთილი ინფორმაციული ტექნოლოგიების გამოყენებით)
აღნიშნულ გაკვეთილში გამოყენებულია სამი ონლაინ პროგრამა:
1.     Padlet.com
2.     Learning.Apss.org
3.     Toondoo.com
სამივე საგანმანათლებლო ელექტრონული პროგრამაა, რომელის საშუალებას იძლევა მასწავლებელმა შექმნას გაკვეთილისთვის მორგებული სასწავლო რესურსი.
 მასწავლებელი:  ელზა ტაბეშაძე
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
სწავლების საფეხური/ კლასი: I საფეხური მე-3კლასი.
მოსწავლეთა რაოდენობა : 5
თემა: ეზოპეს იგავი ორი ამხანაგი 
მიზანი: მოსწავლემ შეძლოს ტექსტის წაკითხვა; გაგება-გააზრება; შემოქმედებითი უნარის განვითარება;პერსონაჟის საქციელის შესახებ მსჯელობა; ლექსიკური მარაგის გამდიდრება;წერისუნარის განვითარება. ციფრული წიგნიერების განვითარება
ესგ.ინდიკატორები
ქარ        ქართ. დაწ (I) 2  მოსწავლემ უნდა შეძლოს სტანდარტით განსაზღვრული სხვადასხვა ტიპის ტექსტების მოსმენა გაგება- გააზრება.

ამოიცნობს ტექსტის თემას
ასახელებს ტექსტში ასახულ ფაქტებს,პერსონაჟებს
საკუთარი სიტყვებით თანმიმდევრობისა და აზრობრივი შესაბამისობის დაცვით გადმოსცემს ტექსტის შინაარსს
ამოიცნობს ტექსტის შინაარსს სათაურის მიხედვით.
ქართ.  დაწ (I) 3 მოსწავლემ უნდა შეძლოს ძირითადი დამოკიდებულების გამოხატვა ტექსტის თემის , მასში განხილული საკითხების მიმართ; მხატვრული ნაწარმოების პერსონაჟ(ებ) ის მისი  / მათი ქცევის შეფასება და საკუთარი თვალსაზრისის ახსნა .
ავლებს პარალელებს მოსმენილ ტექსტში ასახულ ამბავსა და პირად / ლიტერატურულ გამოცდილებას შორის .
მარტივი გამოთქმებით („ მომწონს/ არ მომწონს“,  „ საინტერესოა „/“ უინტერესოა „ „ ვეთანხმები“ არ „ვეთანხმები“ „ერთგულია მოღალატეა  „ მამაცია მხდალია/ და ა.შ.) აფასებს  ნაწარმოებს, პერსონაჟებს მათ საქციელს და ცდილობს საკუთარი მოსაზრების ახსნას ( არ ვეთანხმები იმიტომ რომ...  )  საინტერესოა იმით  , რომ ... და  ა.შ.
ქართ. დაწყ( I) 7  მოსწავლემ უნდა შეძლოს სტანდარტით განსაზღვრული სხვადასხვა ტიპის ტექსტების წაკითხვა  და გაგება - გააზრება  ტექსტში ვერბალური და არაველბალული ფორმით მიწოდებული ინფორმაციის ( მაგ. ილუსტრაციისა და ტექსტის ურთიერთდაკავშირება )
მოსწავლე:
ამოიცნობს ტესტის თემას , წვდება დედააზრს ( მთავარ იდეას )
საკუთარი სიტყვებით გადმოსცემს ტექსტის შინაარსს ტექსტის ცალკეული მონაკვეთის არსებით ინფორმაციას
ამოიცნობს პერსონაჟების მოქმედებებს, გრძნობებს.
ამოიცნობს რა ტიპის ურთიერთობა აქვთ პერსონაჟებს ერთმანეთთან( ნათესაური, მტრული, მეგობრული და სხვა.



გაკვვეთილის  მსვლელობა

N
აქტივობა
მეთოდი
კლასის ორგანიზების ფორმა
სასწავლო რესურსები
დრო
თითოეული აქტივობის ბოლოს მისაღწევი შედეგები

I - ფაზა



13წთ.

1
მასწავლებელი ესალმება  კლასს და აცნობს გაკვეთილის თემას, მიზნებსა და შეფასების რუბრიკას  

ვერბალური
მთელ კლასთან
ფორმატზე დაწერილი  გაკვეთილის თემა და მიზანი. შეფასების რუბრიკა .
2წთ.
მოსწავლეებს ეცოდინებათ გაკვეთილის თემა,  მიზანი და შეფასების რუბრიკა.
2.
Padlet.com-https://padlet.com/ tabeshadzeelza / yropoty 75rt
თავისი  სიტყვებით ახსნან   რა არის მეგობრობა?

მთელ კლასთან
https://padlet.com/ tabeshadzeelza / yropoty 75rt
5წთ.
გაუაქტიურდებათ დამოუკიდებელი აზროვნების უნარი.
3.
 დაფაზე გავაკრავ ფლიპჩარტს ,,რას გვეუბნება ილუსტრაცია შესწავლილი ნაწარმოებიდან.“მოსწავლეები იხსენებენ ნაწარმოებებს,გამოაქვთ დასკვნა.
·         მოსწავლეები პასუხობენ კითხვაზე: ხომ არ გახსენდებათ ისეთი საქციელი, რის გამოც მეგობარს გული ატკინეთ?
ვერბალური 
მთელ კლასთან
ილუსტრილებული ფლიპჩარტი
6წთ.
იხსენებენ შესწავლილ ნაწარმოებებს.

 II - ფაზა



22წთ.

4.
მასწავლებელი მიუთითებს მოსწავლეებს გადაშალონ სახელმძღვანელოები. გაგრძელების მეთოდით ყურადღებით  წაიკითხონ ტექსტი. მასწავლებელი იწყებს კითხვას, მოსწავლეები აგრძელებენ.


გაგრძელებით კითხვა
მთელ კლასთან
სახელმძღვანელო
7წთ.
მოსწავლეებს  ეცოდინებათ ტექსტის შინაარსი .
5.
ტექსტის გაგება-გააზრებისათვის მასწავლებელი კლასს უსვამს კითხვებს:
·         სად მიდიოდა ორი ამხანაგი?
·         უეცრად რა გამოუხტათ წინ?
·         რა დაემართა მეგობრებს?
·         როგორ გადაურჩნენ ისინი დათვს?
·         რაქნა მეგობარმა?
·         როგორ მოიქცა მეორე?
·         რას გვასწავლის ეს იგავი?.



კითხვა-პასუხი
მთელ კლასთან

7წთ
ტექსტის შინაარსი გაგება-გააზრება.
6
პრეზენტაცია
ონლაინ ინსტრუმენტებში (toondoo.com-ში) შესრულებული კომიქსების პრეზენტაცია. ამ აქტივობით ხდება მოსწავლეებში ციფრული წიგნიერების უნარის განვითარება. ასევე  შემოქმედებითი უნარების განვითარება.
ვერბალური


8წთ.
შეძლებენ ჩამოყალიბებული აზრის სხვებისთვის გაზიარებას

III -ფაზა




10წთ.

7
·         რეფლექსია
 რას გვასწავლის ეს მოთხრობა?
გასვლით ბარათებზე დამიწერეთ თითო წინადადებით ყველაზე მკაფიო შთაბეჭდილება.
კითხვა-პასუხი
მთელ კლასთან

5წთ
ლოგიკური აზროვნებისა და დასკვნის გამოტანის უნარის ფლობა.
8
შეფასება -განმავითარებელი კომენტარი



3წთ

9
საშინაო დავალება:
ონლაინ ინსტრუმენტში learning.Apps - ში აწყობილი დავალების შესრულება
ვერბალური
მთელ კლასთან

2წთ.
მოსწავლეთა მეტაკოგნიტური უნარების განვითარებისთვის.

No comments:

Post a Comment